دنیای آموزش های خاص

آشپزی شیرینی پزی بهترین راه های خانه داری

دنیای آموزش های خاص

آشپزی شیرینی پزی بهترین راه های خانه داری

  • ۰
  • ۰

طرز تهیه کباب بختیاری در تابه

کباب بختیاری در تابه , طرز تهیه کباب بختیاری در تابه , دستور پخت کباب بختیاری در تابه

کباب بختیاری در تابه یکی از انواع روش های تهیه کباب بختیاری است که تفاوت هایی با کباب بختیاری اصلی دارد. کباب بختیاری در تابه مانند کباب ترکی به همراه برخی مواد مثل قارچ و فلفل دلمه ای طبخ می شود. در ادامه با آموزش آشپزی و طرز تهیه کباب بختیاری در تابه با پورتال فارسی نو همراه باشید.

مواد لازم کباب بختیاری در تابه
فیله گوساله ۳۰۰ گرم
سینه مرغ ۳۰۰ گرم
قارچ ۱۰۰ گرم
فلفل دلمه ای ۱ عدد
پیاز ۲ عدد
جعفری ۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
نمک و انواع ادویه به میزان کافی
روغن مایع به میزان کافی

دستور پخت کباب بختیاری در ماهیتابه

ابتدا سیته مرغ را به صورت مکعبی خرد کنید سپس گوشت گوساله را به صورت نواری نازک برش بزنید. در ادامه پیازها را هم به شکل خلالی خرد کنید و داخل تابه با مقداری روغن مایع تفت بدهید تا کمی سبک شود و رنگش تغییر کند.

پس از اینکه رنگ پیاز تغییر کرد گوشت را اضافه کنید و با حرارت ملایم ۵ دقیقه تفت بدهید ، سپس مرغ را اضافه کنید و آن را هم تفت بدهید. قارچ ها را به صورت ورقه ای خرد کنید و به همراه مقداری نمک ، فلفل سیاه ، ادویه و زعفران دم کرده اضافه کنید

مواد را مجددا تفت دهید تا کاملا بپزند سپس فلفل دلمه ای را به صورت برش های نازک خرد کنید و به دیگر مواد اضافه کنید. فلفل دلمه ای را کمی کمتر از مقدار مواد لازم هم بریزید اشکالی ندارد چون اصولا فلفل دلمه ای طعم غالب دارد و خیلی ها دوست ندارند.

تفت دادن را ادامه دهید تا کباب اماده شود سپس کباب آماده شده را داخل ظرف مورد نظرتان بریزید و با پیاز و جعفری و نان پیتا ( یا نان ساندویچی ) میل کنید. مانند ساندویچ می توانید خیار شور و گوجه فرنگی هم در کنار کباب اضافه کنید.

  • ۹۷/۰۷/۱۸
  • محمد موحد