دنیای آموزش های خاص

آشپزی شیرینی پزی بهترین راه های خانه داری

دنیای آموزش های خاص

آشپزی شیرینی پزی بهترین راه های خانه داری

  • ۰
  • ۰

کباب بلدرچین

کباب بلدرچین , طرز تهیه کباب بلدرچین , دستور پخت کباب بلدرچین

مواد لازم کباب بلدرچین برای ۴ نفر

گوشت بلدرچین    ۱ کیلوگرم

لیمو ترش    ۶ عدد

پیاز    ۲ عدد

روغن زیتون    ۴ قاشق غذاخوری

برگ بو    ۲ عدد

کره    ۵۰ گرم

زعفران دم کرده    ۱ قاشق غذاخوری

نمک و ادویه    به میزان کافی

طرز تهیه کباب بلدرچین

ابتدا باید گوشت بلدرچین را نیمپز کنیم تا در زمان کباب کردن مغز پخت شود ، برای این کار گوشت بلدرچین را به همراه ۳ لیوان آب ، ۱ عدد پیاز خرد شده و مقداری برگ بو در یک قابلمه قرار می دهیم تا گوشت بلدرچین تقریبا نیم پز شود.

حرارت را زیاد می کنیم تا آب داخل قابلمه تقریبا تبخیر شود. پس از اینکه گوشت بلدرچین نیمپز شد یک کاسه بزرگ انتخاب می کنیم و گوشت را داخلش می ریزیم. سپس روغن زیتون را به همراه آب لیمو ترش ، زعفران دم کرده ، نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه می کنیم.

پیاز باقیمانده را هم خرد می کنیم و به مواد اضافه می کنیم. مواد را خوب زیر و رو می کنیم تا به تمام نقاط گوشت بلدرچین برسند. سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و برای مدت ۱ تا ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا گوشت طعم دار شود.

پس از گذشت این زمان گوشت بلدرچین را سیخ می کنیم. در یک کاسه کوچک کره را به همراه کمی زعفران دم کرده مخلوط می کنیم. پس از قرار دادن سیخ ها روی حرارت مرتب روی کباب ها کره می مالیم تا خشک نشوند.

نکته مهم در مورد کباب کردن بلدرچین اینست که این کباب را باید با حرارت ملایم درست کنیم. پس از اینکه کباب بلدرچین اماده شد می توانیم در کنار آن چند گوجه فرنگی هم کباب کنیم و در پایان غذا را با برنج شرو کنیم.

منبع : فارسینو

  • ۹۷/۰۶/۳۱
  • محمد موحد