دنیای آموزش های خاص

آشپزی شیرینی پزی بهترین راه های خانه داری

دنیای آموزش های خاص

آشپزی شیرینی پزی بهترین راه های خانه داری

  • ۰
  • ۰

طرز تهیه گمج کباب

گمج کباب , طرز تهیه گمج کباب شمالی , دستور پخت گمج کباب گیلانی

گمج کباب یکی از غذاهای خوشمزه و معروف استان گیلان است که شاید نامش برای شما ناشناخته باشد ، اما جالب است بدانید این غذا یکی از محبوب ترین غذاها در شمال کشور است. این غذای خوشمزه با سبزیجات محلی شمالی مانند چوچاق طبخ می شود. در ادامه با آموزش آشپزی و دستور پخت گمج کباب با پورتال فارسی نو همراه باشید.

مواد لازم گمج کباب برای ۵ نفر
گوشت راسته گوسفندی ۵۰۰ گرم
پیاز چرخ کرده ۳۰۰ گرم
گردوی چرخ کرده ۳۰۰ گرم
جعفری خرده شده ۱ پیمانه
رب انار ۵ قاشق غذاخوری
سبزی چوچاق خرد شده ۱ پیمانه
نمک و ادویه به میزان کافی

طرز تهیه گمج کباب

ابتدا گوشت را با دقت تمیز کنید و پس از شستن، به صورت خورشتی یا کمی بزرگتر خرد کنید و در یک ظرف گود بریزید. رب انار، گردوی چرخ شده، پیاز چرخ شده، سبزی خرد شده، کمی گلپر، نمک و فلفل سیاه را به گوشت اضافه کنید و با دست خوب مخلوط کنید.

مانند کباب کوبیده باید به خوبی گوشت و مواد را ورز دهید تا کاملا یکدست شوند. پس از ورز دادن گوشت روی ظرف را سلفون بکشید و مواد را به مدت ۵ الی ۶ ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه دار شود.

مواد را از یخچال خارج کرده و در داخل ظرف گمج یا ماهیتابه بریزید، در ظرف را ببندید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید. ۲۰ دقیقه زمان دهید، سپس مواد را زیر و رو کرده، در ظرف را ببندید و اجازه دهید تا غذا بپزد.

این غذا را باید با حرارت ملایم طبخ کنید تا به صورت یکدست کباب شود. پس از اینکه گمج کباب آماده شد آنرا به همراه کته یا برنج ساده سرو می کنیم.

  • ۹۷/۰۶/۳۰
  • محمد موحد