دنیای آموزش های خاص

آشپزی شیرینی پزی بهترین راه های خانه داری

دنیای آموزش های خاص

آشپزی شیرینی پزی بهترین راه های خانه داری

  • ۰
  • ۰

طرز تهیه خورش فسنجان

خورش فسنجان , خورشت فسنجان , طرز تهیه خورش فسنجون , دستور پخت خورش فسنجان , o va tsk hk

خورش فسنجان یکی از پرطرفدارترین خورش های ایرانی است. این خورش خوشمزه را به دلیل اینکه یک خورش مجلسی و تقریبا گران محسوب می شود ، در هر جایی نمی توانید پیدا کنید ، به همین دلیل در بیشتر مواقع خورشت فسنجان در مهمانی ها یا روزهای خاص طبخ می شود. در ادامه با آموزش آشپزی و دستور پخت خورش فسنجان با پورتال فارسی نو همراه باشید.

مواد لازم خورش فسنجان
ران مرغ 4 عدد
مغز گردو 300 گرم
پیاز 2 عدد
رب انار 175 گرم
زعفران دم کرده به اندازه کافی
نمک و ادویه به اندازه کافی
روغن به اندازه کافی

طرز تهیه خورش فسنجان

ران های مرغ را به صورت آبپز بپزید . پیاز را رنده و با روغن سرخ کنید . گردو را بکوبید و با پیاز بجوشانید. نمک و زعفران و رب انار را با گردو و پیاز به مرغ پخته شده بیفزایید و شعله را بسیار کم کنید.

در صورت تمایل می توانید به رب انار 2 قاشق مربا خوری شکر اضافه کنید و بگذارید خورش به روغن بیفتد . در صورت مصرف گوشت چرخ کرده به جای مرغ ، آن را با پیاز رنده کرده مخلوط کنید

و به شکل کوفته ریزه در آورید و کوفته ها را در روغن سرخ کنید . به جای گوشت مرغ می شود از مرغابی هم استفاده کرد .

برای اینکه خورش خوش رنگ شود می توان یک قاشق غذا خوری رب گوجه فرنگی به آن افزود. در صورتی که گوشت مرغ زودتر بپزد، می توان مرغ را از خورش خارج کرد تا با شعله ملایم کاملاً بپزد و جا بیفتد.

در این صورت خورش خوشمزه ای خواهد شد. در شمال ایران برای بهتر جا افتادن خورشت فسنجان ، از شب قبل، گردو را به مدت چند ساعت با حرارت ملایم در آب می پزند و هر نیم ساعت، یک استکان آب خنک به آن اضافه می کنند.

روز بعد بقیه مواد را به آن می افزایند. شما هم می توانید برای داشتن خورشتی لذیذتر این کار را انجام دهید. در پایان پس از اینکه خورش فسنجان آماده شد آنرا با برنج سرو کنید.

منبع : طرز تهیه خورش فسنجان

  • ۹۷/۰۶/۱۵
  • محمد موحد